Je bekijkt nu Wandeling Le Pègue

Wandeling Le Pègue

Leuke niet te moeilijke en afwisselende wandeling.

Print Friendly, PDF & Email

Duur: 3 uur (of 3,5 uur), Afstand: 7 km, Hoogteverschil: 250 m, moeilijkheidsgraad: gemiddeld, IGN-kaart: 3139OT, Parkeren: in het dorp.

(D/A) Je verlaat het dorp richting het noord-westen. De weg naar links achter de bakker, route de Montbrison. Vrij snel ga je rechts af een onverhard pad op (bordje Prieuré) en richtingstreepjes. Je loopt langs de wijngaarden en door het bos naar het kerkje Chapelle Saint-Blaise en de resten van een priorij (prieuré).

(2) Je loopt voor het kerkje langs richting ‘Viale’. Het pad splitst zich al snel, rechts aanhouden! (pas op je loopt niet de wandeling die aangegeven staat op het bord tegenover het kerkje). Je komt langs wat lavendelvelden. op een gegeven moment heb je een kruising. Links aanhouden naar beneden en langs de slagboom weer omhoog lopen, slingerweg. Je komt bij een paal met bordjes. Hier heb je de keus om 20m voor de paal rechts een paadje, aangemerkt door een stapel stenen, in te gaan of bij de paal links een paadje in te lopen naar de ruïnes van het oude dorp van Montbrison en verder door naar een ’table d’orientation’ (uitkijkpunt met uitleg over de bergen en dorpjes in de omgeving). Het is ongeveer 15 minuten naar het uitkijkpunt. Je loopt dezelfde weg weer terug om vervolgens het paadje bij de stapel stenen te nemen.

Bordje richting table d’orientation/uitzichtpunt

Dit paadje loopt eerst een stukje naar beneden en dan door okergroeves.

Je loopt tot een kruising van paadjes waar je links aanhoudt naar beneden (rechtdoor staat een kruis!). Je loopt helemaal tot de weg.

(3) Hier ga je naar rechts en loopt langs lavendelvelden terug naar het dorp (D/A).

Het dorpje heeft een kleine oude kern. Leuk om even doorheen te lopen.