Je bekijkt nu Wandeling Les Roches, Crest

Wandeling Les Roches, Crest

Print Friendly, PDF & Email

Mooie niet te lange wandeling met prachtig uitzicht. Leuk te combineren met een bezoekje aan Crest en de toren van Crest. Goed te doen met kinderen. Wij deden de wandeling in het maart, de natuur begint net weer tot leven te komen dus de foto’s zijn nog niet zo groen.

Lengte: 5 km
Duur: 1.45 uur
Hoogteverschil: 250 m
Parkeren: Parkeerplaats Tour de Crest (bordjes volgen La Tour de Crest)
Markering: gele streepjes

1/Als van de toren naar de parkeerplaats loopt zie links een pad licht omhoog lopen boven de parkeerplaats langs. Je neemt dit pad. Na twee houten treden neem je het pad links dat om de rotsen heen loopt. Even verder ga je rechts het pad over de rotsen op. Je loopt ongeveer 500 m. Je ziet een huis rechts en een antenne links. Je loopt door tot een stuk land. Daar ga je rechtdoor een pad op. Kijk goed naar de gele streepjes (hier kan je fout lopen doordat je het stuk land op wilt lopen richting een kleine klimrots.). Het pad loopt omhoog en wordt smaller en je komt bovenaan de klimmuur uit. Pas hier op met kinderen!

Uitzicht naar rechts!

2/ Je loopt verder over het pad tussen bomen door tot een kruising (circa 350m). Het pad rechts volgen over de rand, circa 650m. Vervolgens verlaat je de rand en loopt rechts naar beneden tot een onverhard pad.

Uitzicht naar links!

3/ Je loopt tot de kruising. Gele streepjes volgen. De weg gaat over op een pad dat links langs een akker loopt. Na ongeveer 500m kom je bij een boerderij (Ferme: Jouvet)

4/Je loopt rechts de weg 200M (licht) omhoog om links bij een onverhard pad te komen en vervolgens op de geasfalteerde weg. Doorlopen tot een kruising en het wandelpad nemen dat rechts loopt.

5/In een bocht naar links het pad er recht tegenover nemen en rechts langs een veld lopen. Je komt op de weg en loopt tot de parkeerplaats van de toren.

la tour de Crest Drome

Dit bericht heeft één reactie

1. Ilonka

Let op dat heden route aanwijzing blijft volgen. Vermoed dat wij verkeerd gelopen zijn, omdat de gele streepjes niet overal even goed te vinden zijn. Wij liepen uiteinde boven op de berg op een grintpad van 30cm er. Een afgrond aan beide zijden. Ik zou daar niet graag met kinderen lopen. Voor de rest was het een prachtige route.