Je bekijkt nu Wandeling La Garenne, St.-Maurice-sur-Eygues

Wandeling La Garenne, St.-Maurice-sur-Eygues

Aangename niet te moeilijke wandeling tussen de wijnvelden en olijfboomgaarden. Leuk in mei en juni als alles weer groen is en in september en oktober als de herfst alles prachtig roodbruin kleurt. In juli en augustus kan het erg warm zijn want je loopt het grootste gedeelte in de zon. Veel wijndomeinen in de omgeving. Dus wijnproeven is een leuke optie.

Lengte: 7,2 km
Duur: 2 uur
Hoogteverschil: 257 m
Parkeren: Place de la Mairie
Markering: gele streepjes

Routebeschrijving: Je neemt de Chemin de Visan die achter de Mairie naar links loopt. Je loopt ongeveer 30 min. en neemt dan het onverharde pad rechts de wijnvelden in (nr. 1, dit is na een bruggetje en op de hoek staat een grote ton met slang. Je loopt tussen de wijngaarden omhoog. Vanaf boven heb je mooi uitzicht over de omgeving naar het kasteel van Suze-la-Rousse rechts, op de vallei van de l’Eygues en het dorpje Buisson aan de overkant van de rivier. Als je bij een geasfalteerde weg komt, ga je hem naar rechts op. Na ongeveer 200m ga je weer naar rechts een onverhard pad op dat naar beneden loopt. Een stukje verder komt je weer op de weg. Hier ga je een klein stukje naar links omhoog om direct aan de overkant het onverharde pad te nemen tussen de wijnranken door (nr.4). Beneden steek je een beekje over (meestal staat dit droog). Aan de overkant loop je rechtdoor. Aan het eind ga je naar rechts een onverhard pad op en vervolgens kom je op de weg. Hier ga je links af. Ongeveer 200 m verder gaat er een pad rechts het bos in (nr 5. niet het eerste pad nemen waar een geel kruis op de boom staat). Je loopt door het bos en volgt de gele streepjes. Aan de andere kant kom je bij een wijnveld uit en op een breed pad (nr 6). Dat volg je 800m tot de weg. Hier ga je rechts en loop je terug naar het dorp (nr 7).