Je bekijkt nu Wandeling: Balcons de la Roanne, Saint-Bénoît-en-Diois

Wandeling: Balcons de la Roanne, Saint-Bénoît-en-Diois

Wandeling met prachtig uitzicht over de omgeving en de vallei van de rivier de Roanne (zie ook hier het artikel en de autoroute door deze vallei). Fijne wandeling in het voor- of najaar en door de open stukken erg warm in de zomer.

Print Friendly, PDF & Email

Startpunt: De parkeerplaats van Saint-Benoît-en-Diois. (Net na het restaurantje zijn links ook een paar parkeerplaatsen)
Duur: 4 à 5 uur
Lengte: 14,2 km (15 km als je via het gehuchtje Rimon loopt)
Hoogteverschil: 595 m

Je loopt gedeeltelijk over de GR (rood/witte streepjes) en volgt verder gele streepjes en is goed bewegwijzerd. Je begint op de G.R. en loopt onder de kerk langs. Verderop zie je huizen en een fontein. Na de fontein loopt je links onder de huizen door verder naar beneden tot een brug. Die ga je over. Je loopt een klein stukje over de onverharde weg en gaat vervolgens naar rechts een paadje op omhoog. Je komt langs een schuur en via haarspeldbochten door wijnvelden. Je komt na 20 min. nog een schuur tegen.

De weg wordt langzaam slechter maar je blijft gewoon de streepjes volgen. Het pad wordt steiler en loopt door twee bosachtige valleien. Je komt op een brede kruising en vervolgd de weg naar rechts. Na circa 15min is er een paadje links omhoog. Na een half uur kom je op de weg uit. (Hier heb je de keuze om links de weg op te gaan of om 0,7 km rechtdoor te lopen naar het gehuchtje Rimon. Vanwaar ook erg mooi uitzicht over de omgeving en een picknicktafel op Place de Bellevue, die zijn naam eer aan doet. In het dorpje volg je de bordjes naar de Pas de la Pousterle)

Ga je niet naar het gehuchtje dan ga je hier links af de weg op. Je volgt de weg. In een haarspeldbocht is er een onverhard pad naar links (bordje). Je loopt tussen struiken door en even verder onder de rotsen door. Bij de Pas de Pousterle (bordje) ga je naar links. Over een paadje ga je via een aantal bochten naar beneden. Je komt vervolgens weer op de weg door de wijngaarden en je loopt weer via de brug terug.

In het dorpje is sinds dit jaar (2019) een bar/restaurantje waar je dus voor vertrek een kopje koffie kunt drinken of op de terugweg een heerlijk koel drankje.