Vallon de Combeau, Treschenu, wandeling

Truus, Twan en Ron de Bruijn wezen me op deze prachtige vallei in het zuiden van de Vercors bij Treschenu. Mooie weidevelden en prachtig uitzicht op de Trieves en de Mont Aiguille. Je ziet er veel marmotten! Je rijdt er heen over een prachtige weg. Je kan er heen rijden lekker picknicken en rondwandelen of de onderstaande wandeling doen.

Om bij de Vallon de Combeau te komen:

Bij Chatillon-en-Diois, neem je de weg naar Col de Menée.
Na ‘Les Nonières’, ga je linksaf in een bocht bij een groot bord ‘Vallon de Combeau’. Doorrijden over een smalle weg tot het eind langs l’Auberge de Combeau tot de parkeerplaats.
Honden zijn verboden (natuurpark)

De wandeling
Print Friendly, PDF & Email

Duur : 2.40 uur
Afstand: 7.03 km
Moeilijkheidsgraad: makkelijk
Hoogteverschil heen 263 m en ook weer terug
Hoogste punt 1709
Laagste punt 1468m
Beginpunt: de parkeerplaats dichtbij la Fontaine des Prêtres in de gemeente: Treschenu-Creyers, 26410
GPS coordinaten beginpunt: N 44.775149° / E 5.573801°
IGN kaart: 3237OT

Routebeschrijving
(D/A) Vanaf de parkeerplaats (groot) ga je voor de picknicktafel langs richting een beekje en neem je het kleine paadje dat tussen struiken en bos loopt.
(1) Als je het bos uitloopt neem je een pad rechts omhoog dat naar een plek waar paarden staan. Het pad stopt hier.
(2) Je neemt nu een klein paadje dat rechts omhoog gaat langs een afrastering et je gaat verder door het struikgewas (wellicht wat moeilijk te vinden. Je kan de hoopjes stenen volgen.
(3) Je loopt langs de hut ‘Cabane de l’Essaure’. Je houdt de hut aan je linkerhand en je loopt door heuvelachtig terrein langs enkele waterpunten naar de top  (Pas de l’Essaure).
(4) Bij Pas de l’Essaure, links doorlopen over een duidelijk gemarkeerd pad tot een bult die het eindpunt is. Uitzicht op le Trieves en le Mont Aiguille.
(5) Terug via dezelfde weg of door de weides (gemarkeerd) (6) en je komt weer op het pad.
(1)Je loopt het pad af tot de parkeerplaats(D/A).