Je bekijkt nu Poët-Celard en zijn kasteel (wandeling)

Poët-Celard en zijn kasteel (wandeling)

Deze wandeling heb ik zelf uitgezet en deel ik graag met jullie. Het uitzicht is prachtig en je kan het kasteel van Poët-Celard bezoeken. Doe je hem in het hoogseizoen, dan is de bar met panoramisch terras van het kasteel geopend.

Print Friendly, PDF & Email

Lengte: 6 km
Duur: ongeveer 2,5 uur
Hoogteverschil: 200 m
Beginpunt: Op de D538 ga je ter hoogte van Poët-Celard de stalen brug over. Ongeveer 400m verder is een kruising en zie je rechts een stenen transformatorhuisje.
Parkeren: bij het transformatorhuisje
IGN kaart: 3138 OT

Je neemt achter het transformatorhuisje het onverharde pad naar rechts. Je volgt dit pad (veel bochten) tot boven. Als je boven aankomt zie je een huis (le Coulaire). Je volgt de weg om het huis heen tot de ingang van het huis. Vervolgens neem je de weg haaks op het huis tot de kruising (dus niet rechtdoor lopen naar het volgende huis). Bij de kruising ga je linksaf. Je loopt over de weg tot een ruïne ongeveer 250m verderop. Direct na de ruïne loop je links 25m het veld in tot een muurtje. Daarachter loopt een pad naar rechts naar een lager gelegen huis. Bij dit huis ga je links de weg op. Je loopt door tot een piepklein beekje in een bocht (staat wellicht droog). Ongeveer 150m verderop verlaat je de weg en neem je het paadje dat links iets lager loopt. Dit loopt parallel aan de weg. (vind je het paadje niet dan kan je ook via de weg doorlopen tot het dorpje Poët-Celard). Als je in het dorpje aankomt via het paadje dan neem je het meest links gelegen straatje het dorp in. (Loop je via de weg dan is het het verste straatje naar rechts). Je loopt tot het kleine kerkje. Hier gaat de wandeling rechts van het kerkje (Als je het kasteel wilt bezoeken dan kan je hier eerst links van het kerkje omhoog lopen). Als je rechtsaf bent gegaan bij het kerkje heb je iets verderop een paar treetjes naar beneden. Daarna ga je linksaf de weg op. Bij een transformatorhuisje ga je rechtdoor (pas op de weg maakt een bocht naar links maar die volg je niet). Je loopt voor het transformatorhuisje langs en neemt het meest rechtse paadje langs het weiland. Even verderop is een kruising. Daar hou je links aan en volgt eventueel de kleine bordjes ‘heureux comme Ulysse’. Je loopt helemaal naar beneden en komt weer uit bij het transformatorhuisje.