Je bekijkt nu Muurtjes met kunst, wandeling tussen Saoû en Poët-Celard (3/3)

Muurtjes met kunst, wandeling tussen Saoû en Poët-Celard (3/3)

Aansluitend op de vorige twee artikeltjes over Les Murets d’Arts, een initiatief van een aantal lokale kunstenaars, hier de wandelroute die de muurtjes met kunst in Saoû en Poët-Celard met elkaar verbindt.

Sandrine Reynaud

Print Friendly, PDF & Email

Routebeschrijving (zie routekaartje hieronder):

(vanaf hier is de wandeling identiek aan de beschrijving 1. in het artikeltje (1/3)
Je neemt de Rue de L’Oume, die vind je tegenover de school en de mairie (bruggetje over). Aan het eind bij het kruis ga je links af. NIET de verharde weg op, maar een klein wandelpaadje dat direct bij het kruis links achter een huis langs omhoog loopt. Je komt bij een verharde weg aan en gaat rechts af de weg op. Deze weg loopt verder omhoog. Even verder aan je linkerhand heb je de ‘Roc’ met een paar huizen. Je loopt gewoon door. Totdat na circa 500m de weg een bocht neemt naar links. In de bocht staat een brievenbus en een bordje dat links aangeeft richting ‘Domaine du Roc’. Hier ga je rechtdoor en verlaat je dus de verharde weg. Je blijft rechtdoor lopen een paadje op en na 50m loop je het pad met de muurtjes met kunst op. Je hebt dan aan je linkerhand een landbouwveld. Op het eerste muurtje staat een groot blauw rond vlak geschilderd.

(vanaf hier begint de wandeling tot het begin van de wandeling bij Poët-Celard)

Je loopt langs de muurtjes en verder naar beneden het bos door. Beneden kom je bij een verharde weg. Bij de weg aangekomen ga je links af. Je loopt tussen twee weilanden door en vervolgens ligt er links een huis (en het vertrekpunt van de wandeling le petit Pommerol) en even verder loop je langs een boerderij aan je rechterhand. Bij de kruising blijf je rechtdoor lopen. Je loopt ongeveer 2 km rechtdoor. (je ziet aan je rechterhand dat je paralel loopt aan de weg). Dit weggetje komt uit op de grote weg. Helaas moet je even een paar honderd meter over deze weg. Je komt langs een kunstatelier (rechts) en even verderop zie je links een parkeerplaats. Die ga je op en je loopt het onverharde weggetje op aan de andere kant van de parkeerplaats. Je loopt nu weer omhoog. Bij een kruising aangekomen ga j links af. Je loopt ongeveer een km over dit pad en ziet halverwege een huis links. Aan het eind van de weg is een kruising met een huis, hier ga je rechtaf. De weg is weer verhard. Je loopt deze weg af naar beneden ongeveer 1,5km en komt beneden bij de we bij chambres d’hôtes La Ferme de Pauroux uit (hier woon ik!). Helaas moet je hier weer een stukje over de doorgaande weg lopen richting het zuiden, ongeveer 200 meter tot je aan de overkant een ijzerenbrug ziet liggen.

(Vanaf hier is de wandeling hetzelfde als beschreven in artikeltje (2/3)

Je steekt de brug over en na ongeveer 300 m zie je een kleine splitsing. Je gaat hier rechts en je ziet direct voor je links van de weg een stenen gebouwtje. Dit gebouwtje is een oude duiventil (Pigeonnier). Je loopt direct na het gebouwtje links het wandelpad in. Neem de tweede afslag rechts en je begint de wandeling naar boven. Je loopt door bosachtig gebied en ongeveer halverwege zie je ook een aantal muurtjes. De kunstobjecten vind je onderweg als je ongeveer op vier/vijfde van de wandeling bent (Goed kijken, want wij misten ze in eerste instantie, ze gaan bijna geheel op in de natuur). Je kan vervolgens doorlopen naar het kasteel en het kasteel en het dropjes bezoeken. De bar is alleen open in het seizoen, dus pas op dat je wat water bij je hebt voor het geval dat. Er zijn verder geen winkels of restaurantjes in Poët-Celard want het is vrij klein. Wel mooie huizen en een prachtig uitzicht over de omgeving.