Je bekijkt nu La Tour de Mornans, Bourdeaux (wandeling)

La Tour de Mornans, Bourdeaux (wandeling)

toren van Mornans, DromeEen leuke aangename wandeling van ongeveer 3 uur met de mogelijkheid om de ruine van de toren van Mornans te bezoeken. Bij warm weer af te raden, want er is geen schaduw tijdens deze wandeling, wel mooie uitzichten.

Print Friendly, PDF & Email

Start: Gemeente Mornans
Dit is wandeling nummer 72 onderweg komt u de wandeling 71 tegen, de GR9 en een route voor paarden.

IGN kaart: 3138OT

De parkeerplaats ligt op de kruising van Haut Célas. De wandeling begint op 1 km van het gemeentehuis dat te bereiken is via de verharde weg. Hier vindt u een publieke WC, water, een telefoon en voor als het regent een picknicktafel onder een afdakje.

Bij het gemeentehuis gaat u rechts af het onverharde pad op richting het huis ‘les Benoits’. U loopt voor het huis langs naar beneden tot een klein bruggetje en vervolgens weer omhoog naar de het wijkje La Plaine. Hier kunt u kiezen om rechtsaf te slaan om de Toren van Mornans te bezoeken (30 min. heen en terug). Betreedt de toren niet, want er kunnen stenen naar beneden vallen (het is privé eigendom en verboden toegang).
U kunt ook direct 400m rechtdoor lopen over de verharde weg tot de boerderij Granges Neuve. Daar slaat u links af voor een kleine camping langs. Na 5 min. houdt u links aan in de richting van La Cadière. Het pad loopt om het huis heen en u komt op de verharde weg uit. U gaat links af naar het wijkje Le Rastel. Verder doorlopen tot de col de Rastel. U ziet rechts het pad van de GR9. U loopt zelf gewoon verder over de verharde weg tot een kruising met naar rechts gîte de Barry en Fonderesse. U gaat zelf op de kruising links verder over de verharde weg tot deze stopt. In een grote bocht zit links een paadje (staat aangegeven) dat naar beneden loopt. U neemt dit pad. Het loopt terug naar het gemeentehuis van Mornans (u komt langs een ruine Le Vignal, links). U komt weer langs Les Benoits en vervolgens bij het gemeentehuis. Vanaf het gemeentehuis neemt u een stukje de verharde weg terug naar de parkeerplaats. Ter hoogte van de chalets neemt u een onverhard pad achter de chalets langs tot de Boerderij Les Devès. Daar komt u weer op de verharde weg naar de parkeerplaats.

Je kunt de GPS-coordinaten downloaden tussen het kaartje en de grafiek in : Téléchargement GPS