Cirque d’Archiane (wandeling)

Archiane DrômeEen mooie wandeling door een prachtige natuur naar de kom (Cirque) van Archiane. Het is heel afgelegen, maar in het gehuchtje is wel een heerlijk authentiek terrasje gerund door een ouder Frans echtpaar dat ook eigen gemaakte paté en confiture verkoopt. Daar moet je gewoon even iets drinken.

Parkeren: Op de parkeerplaats voor het gehuchtje Archiane. Dan te voet (200m) naar het gehuchtje.

Zwaarte: gemiddeld

Lengte: circa 5 km

Duur: 2,5 uur

Hoogteverschil: circa 300 m

Wandelkaart: IGN 3237 OT 1:25.000

De route
Vanaf Archiane (771m) loop je naar de eerste huizen via een kleine weg. Loop door het gehuchtje heen naar boven. De GR 93 volgen naar ‘carnets d’Archiane’ aangegeven op een routepaal (gele bovenkant). Neem het pad tussen bosjes doot omhoog totaan het kruipunt ‘l’Aubaise’ op 1005m. Hier verlaat je de GR die verder noordwaarts gaat naar de vlaktes van de Vercors. Je neemt het pad naar rechts en volgt een groen/gele markering. Het pad loopt om de onderkant van de rotsen van Archiane heen naar een uitzichtpunt (belvedère) op 1070m. Hier kun je mogelijk vale gieren zien. Doorlopen over het pad dat steeds verder de kom van de cirque d’Archiane in loopt. Het pad loopt uiteindelijk met een bocht naar rechts richting het zuiden en weer terug naar het gehuchtje Archiane.

Routekaartje
Hieronder vind je een routekaartje van de wandeling. Dit is een kaartje gemaakt door Drôme Tourisme en maakt onderdeel uit van ‘Les bons plans à pied’. Meerdere wandelingen in deze omgeving zijn te vinden op website van de Office du Tourisme van Die. Klik hier